Kreta 2018

26. juli til 5. august 2018

Kreta var en enorm positiv overraskelse for mig. Jeg havde forventet en badestrands ferie, noget jeg virkelig ikke er til. Mit oprindelige formål med turen var 4 dages fokus på personlig udvikling med Tina. Den resterende tid var meningen at tage på udflygter og vandreture af halve- og hel-dags varrighed. Blev jeg lige overrasket.

Mit lille familie hotel med 9 værrelser var utrolig hyggeligt i total stilhed, noget jeg til fulde nød til fulde og afgjort havde behov for. Udflugterne finder man ikke smukkere mange steder (og er mand til strand) finder man de smukkeste laguner med vand i samme temporature som luften (vi taler ca 30 grader). Størstedelen af besøget foregik i Kissamos, en lille by i det vestlige nord, langt fra de store mængder turister. Mens sidste 3 dage var i Chania (den næststørste by på øen, med en stor menneske mængde). De 3 dage var fantastiske, men er pga antallet af turister glad for det ikke var mere end 3 dage.

Overalt møder med gæstfrihed og venlighed. Gang på gang må man undres at danmark nævnes som verdens lykkeligste land – rejser man syd på oplever man overalt det modsatte.

Jeg skal afgjort tilbage og vandre i flere spændende slugter – nok allerede næste år. Se en detaljeret gennemgang med billeder fra de enkelte dage i dagbogen under.

Dagbog for de 9 dage på Kreta
  • Kreta 2018 dag 1
    Torsdag 26. Juli 2018 Afrejse til Kreta Væggeuret ringede kl 3.00 jeg komemr hurtigt ud af mit hotel, spændt på den kommende tur- Jeg er fremme i lufthavnen kl 4.00, der er nærmest ingen menesker,… Read more: Kreta 2018 dag 1
  • Kreta 2018 dag 2
    Fredag 27. Juli 2018 Elefonisis beach I dag skal jeg på tur til en af Kretas bedste strande – Elefonisis beach – noget der i udgangspunktet er alt hvad jeg ikke kan lide… men det… Read more: Kreta 2018 dag 2
  • Kreta 2018 dag 3
    Lørdag 28. Juli 2018 Afslapning og tur rundt i Kissamos Lørdag har jeg ingen planer, bortset fra at vandre rundt i Kissamos og få hentet min lejecykel, som Antonio ikke havde husket at hente 🙂… Read more: Kreta 2018 dag 3
  • Kreta 2018 dag 4
    Søndag 29. Juli 2018 Agia Irini Gorge I dag er første tur med Strata-tours, et lille lokalt rejseselskab hvor jeg har booket et par vandreture. Efter med stor spænding at have gjort mig klar til… Read more: Kreta 2018 dag 4
  • Kreta 2018 dag 5
    Mandag 30. Juli 2018 Aftale med Tina og Sirikari  Gorge Starten dagen stille og roligt med lidt sen morgenmad, efterfulgt lidt læsning på min balkon. Jeg er stadig overrasket over at der tidligt om morgenen… Read more: Kreta 2018 dag 5
  • Kreta 2018 dag 6
    Tirsdag 31. Juli 2018 En dag med afslapning Jeg sover længe til morgen, det blev lidt sent i går og jeg er derfor rimelig træt. Tina henter mig lidt tidligere i dag, kl. 10, og… Read more: Kreta 2018 dag 6
  • Kreta 2018 dag 7
    Onsdag 1. August 2018 Gramvousa og Balos-beach Efter en nat på toilettet og dårlig mave og jeg klar igen. Jeg står tidligt op for at nå min tur til Gramvousa og Balos-beach. Efter en hurtig… Read more: Kreta 2018 dag 7
  • Kreta 2018 dag 8
    Torsdag 2. August 2018 Skønne Chania Jeg står tidligt op og begynder at pakke. Efter en aftale hos Tina ved frokost tid, går turen nu videre til Chania, hvor jeg har 3 nætter inden jeg… Read more: Kreta 2018 dag 8
  • Kreta 2018 dag 9
    Fredag 3. August 2018 Samaria Gorge Den store dag er kommet, vandring i Samaria Gorge, en små 20km lang tur, med en nedstigning på 1000m. Det var det punkt på turen jeg havde glædet mig… Read more: Kreta 2018 dag 9
  • Kreta 2018 dag 10
    Lørdag 4. August 2018 Vandring rundt i Chania I dag er der ingen planer, hvilket bestemt ikke er noge jeg er god til. Jeg tager morgenen med ro, men er uanset oppe længe før de… Read more: Kreta 2018 dag 10
  • Kreta 2018 dag 11
    Søndag 5. August 2018 Afrejse Sidste dag inden afrejse. Jeg har ingen planer indtil jeg blivet hentet af taxi på hotellet kl 14.00. Jeg ender derfor ved at gå ind til byen igen, vejret og… Read more: Kreta 2018 dag 11