Kreta 2018 dag 6

Tirsdag 31. Juli 2018

En dag med afslapning

Jeg sover længe til morgen, det blev lidt sent i går og jeg er derfor rimelig træt.

Tina henter mig lidt tidligere i dag, kl. 10, og jeg når derfor ikke meget andet end en lidt sen morgenmad og så ud af dagen til endnu en god stress samtale i omgivelser jeg aldrig bliver træt af.

Tina aflevere mig ved hotellet og jeg går efter lidt tid til Naya bar, en lille hyggelig bar/restaurent langs stranden, liggende mellem Kissamos by og mit hotel. Her er lidt mere aktivitet end jeg har vælret vandt de seneste dage. Det er tale om en ren udendørs restaurent, med hyggelig musik i højtalerne. Børn løber rundt på plænen og leger mens forældrene nyder solen i solsænge og hængekøjer. Jeg vælger nu blot at tage et bord og solen og nyde aktiviteterne og en skøn internal mad.

Efter madden går jeg tilbage til hotellet og gør mig klar på en lille cykeltur. Jeg forventer at turen tager ca 1 time, men er lidt usikker på hvordan jeg finder vej. Der viser sig hurtigt at det ikke er danmark jeg er i. Så snart stigningerne begynder er jeg flad – som i 100% flad 🙂 der er ingen energi, og på en stejl stigning står jeg af cyklen og trækker op. Vejret er som altid helt utroligt, og jeg sveder som aldrig før. Jeg sætter mig igen på cyklen og køre videre. Jeg har medvind, og det gøre godt derudaf – faktisk føler jeg at det går alt for hurtigt på en cykel jeg ikke kender. Men noget er galt, jeg har en oplevelse af at jeg skulle være drejet for lang tid siden og jeg stopper op. De små veje er ikke så godt afbilledet på min telefon – jeg skulle have taget på Garmin med på ferien – men efter lidt tid bliver jeg enig med mig selv om at jeg har kørt fejl. Jeg vender rundt… og står nærmest stille.. der er nu modvind, og kræfterne er væk… jeg kæmper en hård kamp og kommer tilbagee en efter få til stedet hvor jeg burde være drejet… efter minutter af den rigtige fejl stopper jeg op, dette er for hårdt, og der er lang vej endnu – så jeg beslutter at vende om og køre i stille tempo tilbage til hotellet.

Resten af dagen foregår med afslapning med min bog og lidt meditation på min balkon.