Kreta 2018 dag 11

Søndag 5. August 2018

Afrejse

Sidste dag inden afrejse. Jeg har ingen planer indtil jeg blivet hentet af taxi på hotellet kl 14.00. Jeg ender derfor ved at gå ind til byen igen, vejret og skønt og jeg går lidt rundt ved vandet, og tager lidt hvil på et par bænke med udsigt over vandet, hvor jeg nyder min bog.

Til frokost går jeg ned til den gamle bydel og spiser på samme restaurant som i går, hvor jeg for den skønneste forretm der på ingen møde ligner hvad jeg havde forventet da jeg bestilte, men det smager det ikke dårligere af. Det er nok ikke til at se på billedet, men det er fyldte kartofler gratineret med ost… hvad der så ikke lige var ventet er at det er serveret med en utrolig velsmagende ostesovs.

Til hovedret står den på en græst klassisker, blandet kød på spyd.

Jeg går tilbage til hotellet hvor jeg checker tidligt ud, hverefter jeg sidder mig ved husets teresse og læser min bog i skyggen mens jeg venter på min taxi.

Turen hjemad går som planlagt… det har været en af de bedste ferier jeg har haft til dato… jeg er blevet vild med den græske afslappede facon og så afgjort det jeg havde behov for i min stressede tilstand. Jeg beslutter hurtigt at jeg skal tilbage til Kreta men endnu mere vigtigt… jeg skal have gang i vandreferier igen… for det er trodsalt de dage jeg har nydt mest.