Kreta 2018 dag 1

Torsdag 26. Juli 2018

Afrejse til Kreta

Væggeuret ringede kl 3.00 jeg komemr hurtigt ud af mit hotel, spændt på den kommende tur- Jeg er fremme i lufthavnen kl 4.00, der er nærmest ingen menesker, kun 5 foran mig i køen. Jeg hygger mig i lufthavnen med lidt morgenmad.

Flyturen går fint, med læsning og lidt TV serier på min tablet. Jeg ankommer til Kreta og går strakts igang med at lede efter bussen (Hoppa). Det er ikke nemt og jeg ender nærmest med at blive en dsmule frustreret, men finder den dog til sidst. Det er en skøn tur til Kissamos som jeg nyder til fulde.

Mit hotel værrelse er ikke klar, så jeg får lidt middagsmad mens jeg venter på at Tina henter mig for turens første session. Jeg har aldrig set en bedre udsigt end fra Tina stue og terrasse, jeg ville virkelig aldrig få udført noget som helst hvis den havde det utrolig skønne udsyn over Kissamos bugten.

Tilbage på hotellet får Tina skaffet mig nøglerne til værelset, eller rettere hun henter dem selv og viser mig frem. Hun virker mere vandt i hotellet end ejeren 🙂

Trods jeg ikke fik det værrelse jeg havde fået stillet i udsigt er det super fint for mig, men en fin balkon som jeg helt sikker vil bruge meget tid på, når jeg ikke er på vandretur.

Tina beder mig slappe af rejsten af dagen. Det er meget imod mit princip, men jeg går ned til stranden (for enden af huset) og finder en strandstol – hvor jeg sidder og læser og meditere en smule. Jeg har virkelig trægt til denne afslapning og modsat min forventning hygger jeg mig virkelig.

Jeg spiser mad i hotellets restaurant. Jeg er flov over hvor meget det genere mig at de er så sløve i det(det samme var tilfældet til frokost), men det skal vise sig efter et par dage at jeg faktisk begynder at sætte pris på denne forserede ro.