Kreta 2019

Afslapnings tur til Kreta:

20. – 28. juli 2019

Efter arbejder fredag 19. juli tager jeg toget til Malmø for at overnatning i Hyllie på Best Western Malmø Arena hotel. Jeg skal lørdag morgen med toget 5.21 fra Hyllie station til Kastrup lufthavn hvor jeg er fremme et kvarter senere. Flyet afgår 8.15.

Turen til Kreta har formål, hvoraf den største er afslapning med mindre vandringer og dertil et par sessioner med Tina. Oprindelig havde jeg forestillet mig hovedsageligt at turen skulle blive nærmest ren afslapning med få udflugter. Men som altid ombestemte jeg i sidste øjeblik og har planlagt aktiviteter for de fleste dage. Direkte fra Kreta flyver jeg til Venedig via Athen og Mykronos for 8 dages vandreferie med Topas i de italienske alper (dolomitter).

For at få lidt flere muligheder for aftensmåltider (sammenlignet med sidste år) bor jeg denne gang midt i Kissamos by, på et mindre familiedrevet hotel kaldet “Kissamia rooms”, med i alt 12 værrelser.

Jeg valgte deres dyreste lejlighed, til den beskedne pris af ca 500kr per nat. Her får jeg morgenmad med i prisen, køleskab med fryser, et lille køkken og vigtigst af alt; en møbleret balkon med skøn udsigt ud til havet.

Dagbog for de 8 dages på Kreta
  • Kreta 2019 dag 0
    Fredag 19. Juli 2019 Overnatning i Malmø før turen I dag var sidste dag hos Kraftvaerk. På grund af min nuværende situation med mit højre øje, som for 2 uger siden blev mere eller mindre… Read more: Kreta 2019 dag 0
  • Kreta 2019 dag 1
    Lørdag 20. Juli 2019 Afrejse fra Danmark og ankomst til Kissamos Jeg vågnede allerede klokken 3, alt for tidligt men kunne ikke rigtig sove mere, men forsøgte at hvile mig lidt en godt times tid. … Read more: Kreta 2019 dag 1
  • Kreta 2019 dag 2
    Søndag 21. Juli 2019 Knossos Palace, Heraklion og Rethymnon Igen i dag vågnede jeg alt for tidligt, allerede kl 4. Efter at have blundet lidt i en god times stod stod jeg op. 45 minutter… Read more: Kreta 2019 dag 2
  • Kreta 2019 dag 3
    Mandag 22. Juli 2019 Gensyn med Gramvousa og Balos Beach Morgen maden på Kissamia Rooms er på The Cellar hvor jeg starter dagen med et overflod af mad. De vanlige 5 stykker lyst brød, yoghurt,… Read more: Kreta 2019 dag 3
  • Kreta 2019 dag 4
    Tirsdag 23. Juli 2019 Komolithi og en dag med afslapning Jeg fik i går aftens besked på at min sejl tur i her dag er aflyst pga den kræftige vind – den er nu forståenligt… Read more: Kreta 2019 dag 4
  • Kreta 2019 dag 5
    Onsdag 24. Juli 2019 Aftale hos Tina og dag med afslapning I dag blev en rigtig afslapper dag. Starter med at sove længe og får så et solidt morgen måltid bestående af det vanlige brød… Read more: Kreta 2019 dag 5
  • Kreta 2019 dag 6
    Torsdag 25. Juli 2019 Imbros Gorge Dagen startede tidligt med vækkeuret gik amok 5.30. For at kommepå dagens tur måtte jeg først med regional bus til Kolympari og derefter med turistbussen.Bussen skulle afgå 7.00 første… Read more: Kreta 2019 dag 6
  • Kreta 2019 dag 7
    Fredag 26. Juli 2019 Tina aftale efterfulgt af Falassana vandring Sov længe til morgen og gå de ikke rigtig planlagt noget til formiddagen. Spiser en fin morgenmad på The Cellar og bruger de næste par… Read more: Kreta 2019 dag 7
  • Kreta 2019 dag 8
    Lørdag 27. Juli 2019 Aftale med Tina og en sidste dag med afslapning Dagen i dag stod på alle måder i afslapningens tegn. Jeg sover længe til morgen, og går ellers ned for at få… Read more: Kreta 2019 dag 8