Tyrkiet 2018

22. juni til 27- juni

I starten af juni kunne jeg mærke at der var for længe til ferien på Kreta i slutningen i juli, så jeg måtte finde på noget. Efter en del søgen på rejserportaler fandt jeg en billig all-inclusive tur til Alanya med Sunweb. For at sikre turen ikke ville blive for kedelig, fandt jeg ligeledes en del ture på viator og sikrede jeg at jeg planer for alle dage.

Jeg fandt en tur hvor jeg kunne rejse direkte efter arbejde en fredag aften og ankomme til mit hotel lidt over 2 om nattet. Det første der møder en i lufthavnen er en enorm varme trods vi taler midnatstid. Unger hele turen var vejret perfekr, uden en sky og varme på mellem 28 og 32 grader.

Alanya er en virkelig vidunderlig by. Den lille halvø der med sin gamle borgruin på toppen, ligger som et skønt knopskud på den indbydende kystlinie med det klatreste blå vand. Tager man lidt mere ind i landet, oplever smukke grønne bjerge. Eneste ulempe for mig er utrolig turisk præget, hvilket hurtigt er for meget for mig.

En vigtig ting ikke at glemme er maden, som er noget af det mest velsmagende jeg nogensinde har fået på mine rejser.

Dagbog for den 6 dages tur i Alanya.
  • Tyrkiet 2018 dag 1
    Fredag 22. Juni 2018 Afrejse For at få mest ud af denne lille ekstra ferie, besluttede jeg at rejse direkte efter arbejde fredag. Så efter en dag med lidt slem hovedpine gik turen til lufthavnen… Read more: Tyrkiet 2018 dag 1
  • Tyrkiet 2018 dag 2
    Lørdag 23. Juni 2018 Vandring rundt i Alanya med tur til borgruinen Jeg slår øjnene op klokken 8.00, efter 5 timers søvn. Hovedpinen er ovre og med fuld spænding i kroppe går jeg ned til… Read more: Tyrkiet 2018 dag 2
  • Tyrkiet 2018 dag 3
    Søndag 24. Juni 2018 En tur på havet med pirater dsjadlkjsaldk fdsfsdfsdfsd fdsffsdfsd fdsfsfdsfd
  • Tyrkiet 2018 dag 4
    Mandag 25. Juni 2018 Bådtur i skøn national park dahsjdhasjkhdkas asdssdfdsf dasdasdsadsad dasdasdas middagsmid….. svømning… dasdsadsadsa det har været en helt vidunderligt dag….
  • Tyrkiet 2018 dag 5
    Tirsdag 26. Juni 2018 Skræmmende dødskørsel i bjerge fsdjldfjlsdfkjl sdadsadsad jsdkldjskljdfs fdsfsdf xsaxdads dfsfsdfsd fsdfsdfsd