Italien, Dolomitterne 2019 dag 4

Onsdag 31. Juli 2019

Fridag i Venedig

Som de andre dage starter vi med morgenmad kl 7.00, hvorefter bussen køre os til Marco Polo lufthavn hvorfra vi selv skal komme det sidste stykke med offentlig transport til Venedig, hvilket tager 20 min med en lufthavns-bus. Vi har ca 9 timer i byen og skal være tilbage i lufthavnen kl 19.30 hvor vores mini-bus køre os tilbage til hotellet.

De første 3,5 time går jeg rundt med Kim, Kirsten, Christopher og Lone. Ingen tvivl om at Venedig er en smuk og hyggelig by.

Vi besøger San Marcos plads og den smukke mellemøstlig inspirerede kirke.

Vi går lidt rundt i området.

Vi er alle sultne og finder hurtigt et sted middagsmad lidt væk for den største menneske mængde for lidt frokost.

Jeg spiser pizza, der godtnok var god, men jeg havde ærligt forventet mig mere, nu jeg endelig fik en rigtig italiensk pizza.

Jeg fortsætte turen med Christopher og Lone, selvom jeg egentligt havde tænkte at gå alene. Jeg tror hun gerne ville have lidt hjælp til at finde rundt. Efter en hyggelig lille gåtur og en times tid på en cafe gik jeg resten af dagen alene.

Udsigten fra caféen.

Jeg havde ikke rigtig lyst til mere storbyen og endte med at gå mere eller mindre direkte tilbage til hvor vi skal køre bus tage til lufthavnen. Men der er alt for tidligt, der er stadig 2,5-3 timer endnu. Jeg finder derfor en lille park og jeg slapper af en stund.

Hvorefter jeg begiver mig videre for at finde lidt tidligt aftenmad. Jeg går lidt rundt i området og finder en lille café restaurant langt fra de store menneskemængder hvor jehlg får en dejlig Lasagne med lemonade og afsluttende med en cappuccino.

Der er stadigt godt en time til jeg senest bus inden vores mødetid. Jeg har fået nok af de mange mennesker og selvom Venedig er en smuk by er det ikke et sted jeg behøver besøge igen… 20 millioner gæster om året (Europas største turist by, det behøver jeg vist ikke bidrage til). Men jeg er glad for at have oplevet det, ingen tvivl om det.

Jeg har alt for meget tid til min smag, og er egenlig begyndt at kede mig lidt… jeg tager derfor tilbage til den lille park hvor jeg sidder nogle få minutter men beslutter så at tage til lufthavnen, 40 miutter før tid. Jeg mangler lidt drikkelse til en forventet hård tur i morgen og bør kunne finde det i lufthavnen, der er nemlig lukket når vi kommer tilbage til Claut.