Madeira 2019 dag 1

Lørdag 13. April 2019

Afrejse fra Danmark og ankomst til Madeira

Klokken er ca 2.45 da vækkeuret ringer for 3. gang, men jeg har stadig ikke kræfter til at løfte dyne og tager 20 minutter mere, hvert minut tæller 🙂 Jeg står op lidt over 3.00, fik et hurtigt bad, chekkede ud af hotellet (Quality Airport Hotel Dan), efter kort gåtur bragte metroen mig 2 minutter senere til lufthavnen hvor jeg er fremme 3.45.

Check-in var lidt af en oplevelse, da info på billetten ikke rigtig passede og lufthavns personalets sendte folk til fejl terminal efter vi havde ventet forgæves i 20 minutter. Tænkt at jeg efter omkring 400 flyvninger kan have problemer med check-in. Efter 45 minuter fik jeg chekket ind og afleveret bagage… sikkerhed tog under 1 minut… tid til morgenmad.

Flyet til München var forsinket ½ time (ikke optimalt da der kun var 50 min til næste fly). Men ingen problem, gaten til Funchal var 50 meter væk. 3 timer 45 minutter senere lander vi i Funchal.

Jeg har under turen forsøgt om jeg kan gætte hvem de andre rejsedeltagere er, og har en nogle gode bud, som alle viser sig sande da vi mødes med tur lederen, Rita.

Vi kørte 45 minutter langs veje mere gennemhullet af tuneller end en schweizer ost (selv Oslo vil blive gjort til skamme) og ankommer til hotellet Cheerfully Bravamar i den lille kystby Ribeira Brava.

Vi skal mødes med rejselederen kl 18.00 til info møde og på valgfri fællesspisning efterfølgende. Jeg går en tur rundt i den lille kystby og finder hurtigt en skønt placeret café ved vandet, Borda d’ agua, hvor jeg får en fin frokost med den skønneste hvidløgsbrød jeg har fået… stakkels gruppen der skal følges med mig i morgen 🙂

Efter jeg har handlet vand til i morgen i et lokalt supermarket, går jeg lidt rundt i byen og langs kysten.

Jeg går tilbage hotellet og slapper lidt af… måske resten af holdet sover, har i alle fald kun set meget få i og byen er virkelig til at overse.

Efter en fælles introduktion af Rita til de kommende dag, med lidt sociale lege der skal hjælpe os lære hinandens navne, tager du fælles ud og spiser til middag på en fiskerestaurent på torvet. Jeg havde hørt så meget om Espada, så det måtte jeg prøves – så jeg endte faktisk med at dele af 2 personer mix-fiske-plate med Maibritt. På en måde fandt vi hurtigt sammen allerede lidt i lufthavnen og talte utrolig godt sammen. Men tænkt… at jeg bestilte fisk i tilmed en stor fiske-anretning, hvor der reelt havde været nok til 3-4 menesker. Jeg er glad for at have prøvet det, men må indrømme at det ikke lige er mig, vi havde om ikke andet en masse at tale om, med de mange slags fisk vi fik smagt 🙂

Restauranten forærede os en stort stykke budding til dessert – hvor jeg får en dejlig hjemmelavet karamel budding og en skøn passionsfrugt likør.

Godt trætte er vi tilbage på hotellet 21.40 og har nu været oppe i små 20 timer. I morgen spiser vi morgenmad kl 8.00 og bussen køre 9.00.