Spanien Camino Francés 2023 dag 3

Tirsdag 4. April 2023

Vandring: Akerreta til Pamplona

Havde en rigtig god nats søvn i mit hotel i Akerreta. Udfordringen med fortæller er at jeg ikke kan få morgenmad før klokken 8 så jeg tager den stille og rolig. Men det er meget kort dag i dag for kun små 15 km så er det også helt fint.

Rigtig fin udsigt fra min lille balkon her til morgen.

Som aftensmaden i går så der er ikke noget specielt ved morgenmad special kaffen mig temmelig. Men det gjorde jo hvad du skulle, og jeg tjekker frisk og om lidt ud af hotellet.

Jeg er glad for at det er en kort dag fordi fødderne har det ikke for godt. Jeg har fortsat en hel del af vabler, som gør opmærksom på sig selv, ved hvert skridt, men specielt den venstre gør ondt. Men det skal nok bare gåes væk…

Det er et skønt vejr her til morgen. Solen skinner, fuglene kvidre, og der er en skøn stilhed bortset fra bilernes susen fra i nærliggende store vej.

Jeg går igennem et utal af små landsbyer i løbet af dagen og ind imellem kommer der nogle danske film stigninger med en rimelig fin udsigt. Det klart er om nærmer man storeby hvilket altid ødelægger lidt af charmen ved at gå i naturen.

Jeg vandrer i dag hele turen alene international Vis på en masse men jeg tidligere har talt med ser ikke i dag. Det er noget ganske fint så kan jeg gå og nedturen lidt på egen hånd.

Efter cirka 3 timer ankommer jeg til Pamplona, må jeg tjekke ind på mit Hostal. Jeg har booket En af deres få en lille værelse, eller måske nærmere burde sige et værelse med tre sangen helt til mig selv. Jeg er en af de først at tjekke ind så jeg går straks i bad og har dele badeværelset helt for mig selv.

Efter vi havde det masseret fødderne en smule går jeg en kort tur i byen for at få lidt frokost. Jeg finder en en lille bar tæt ved mit Hostal, må jeg bestiller en tortilla og en lille baguette med skinke samt en alkoholfri øl.

Jeg går en smule rundt i byen med mig til stå på ingen måde at være imponeret. Måske jeg bare ikke har set det spændende i byen her men men jeg føler virkelig ikke det interessant.

Jeg går og tilbage til katedralen som er lige ved siden af mit hostal, de har som mange andre steder i Spanien rabat når man er Pilgrim så mens jeg er ved at finde mit pilgrimspas frem en der er stemme der siger ‘hi Brian’. Jamie han kommer netop ud fra katedralen, så vi helt blåt kort fra jer Vi ses jo nok en anden dag.

Som Jamie næste på vej ud, var katedralen mere et museum end en Kirke. For at være helt ærlig er jeg mest interesseret i ‘cloister ‘eret, som er virkelig smukt.

Billederne fra katedralen skal nok bladres i, de kom ikke rigtig ind i teksten.

Jeg er nok max i katedralen en times tid, og men går tilbage til mit Hostel hvor jeg tager et hvil og laver video over gårsdagens tur.

Senere tager jeg en kort rundtur i den nærliggende del af byen. Der er et skønt torv område, hvor jeg efter lidt tid finder et sted der serverer med allerede nu, kl 17.40… jeg havde faktisk kort overvejet Burger King, da jeg ikke havde lyst til at vente til kl 20.00 hvor man normalt kan få mad. så jeg er glad for at finde et fint sted i solen, hvor der føles som over 20 grader, trods termometeret siger 13 grader.

Jeg får en suckling pig, som bare falder fra hinanden. Smagen er virkelig godt men var det ikke for al min vandring havde det klart været alt for fedt. Aldrig før har jeg følt at ‘næste bid SKAL være salat, ellers bliver det for fedt’ men det smager godt.

Når jeg nu sidder et så fint sted i solen, er jeg vel næsten tvunget til en dessert. Det bliver til en cheesecake mouse med blåbær sauce på en kiksebund… og naturligvis en Cafe con Leche!

Tilbage på mit hostal for jeg punkteret 4 vabler😱 og er så forhåbentlig klar igen til i morgen.