Rumænien 2022

Bering Travel: Vandreferie i Transsylvanien på egen hånd

21 – 29. juli 2022

8-9 dages vandreferie i Transsylvanien, med vandring i Europas største bjergkæde, Karpaterne.

I disse Post-Corona tider er flyafgange begrænsede, hvilkte resulterede I, at jeg rejser mod Bukarest 1 dag tidligere end der ellers var behov for, så derfor er første dag, som jeg kalder Dag 0, rejsedag fra Danmark til Bukarest, mens Dag 1 er rejsedag fra Bukarest til byen Zanestri hvorfra vandringen starter.

Europas største bjergkæde Karparterne bugter sig smukt igennem Rumænien og når man vandrer rundt i landskabet her, får man en fornemmelse af, at deres tid kører med en langsommere hastighed, end man er vant til. Perfekt sted til en vandreferie for både krop og tanker.
Bjergmassiverne Bucegi og Piatra Craiului er nogle af de mest populære i Rumænien og i dette område er der en fantastisk diversitet af flora og fauna, med alpine sætere, grønne skove og smukke bjerglandskaber. Majestætisk placeret i landskabet møder I middelalderlige borge og turen kommer bl.a. forbi det berømte slot i Bran, der eftersigende skulle være hjemsted for selveste Dracula.

Dagbog for 9 dages ferie i Rumænien 2022
  • Rumænien 2022 dag 0
    Torsdag 21. Juli 2022 Rejsedag til Bukarest Vækkeuret ringede klokken 4.15, men jeg var allerede vågen. Dagen før havde været den varmeste dag i 41 år, og natten var ulidelig varm. En enorm hovedpine, der… Read more: Rumænien 2022 dag 0
  • Rumænien 2022 dag 1
    Fredag 22. Juli 2022 Rejsedag: Bukarest til Zarnesti  Dagen starter stille og roligt. Det er sidste rejsedage, inden vandringen begynder i morgen. Jeg skal først med toget kl 12.29, men da jeg har sovet meget… Read more: Rumænien 2022 dag 1
  • Rumænien 2022 dag 2
    Lørdag 23. Juli 2022 Zarnesti-slugten Endelig første vandredag. Efter en god nats søvn, på en godtnok noget udtjent madras, står den på mangenmad kl 8.00. Vejret ser godt ud (brand varm allere fra morgenstunden). Jeg… Read more: Rumænien 2022 dag 2
  • Rumænien 2022 dag 3
    Søndag 24. Juli 2022 Draculas slot i Bran Efter en rigtig god nats søvn, hvor værelset var rimelig tempereret, står den på en fin overdådig morgenmad. Jeg har et hav af ting at vælge imellem,… Read more: Rumænien 2022 dag 3
  • Rumænien 2022 dag 4
    Mandag 25. Juli 2022 Vandring over sætere og gennem skove i Piatra Crailului National Park Dagen startede med en morgenmad kl 8. Jeg brugte 45 minutter på at gøre mig klar og så gik jeg… Read more: Rumænien 2022 dag 4
  • Rumænien 2022 dag 5
    Tirsdag 26. Juli 2022 Vandring gennem spredte rumænske landsbyer Jeg sov endnu engang ikke optimalt. Er sikker på, at det skyldes blanding af en hund der gøede og varmen på værelset. Efter morgenmaden går jeg… Read more: Rumænien 2022 dag 5
  • Rumænien 2022 dag 6
    Onsdag 27. Juli 2022 Vandring ved Bucegi-massivet Jeg blev vækket i morges klokken 4:30 en hund der blev ved, og blev ved, at gø. Men jeg føler mig faktisk forholdsvis udhvilet, bedre end de sidste… Read more: Rumænien 2022 dag 6
  • Rumænien 2022 dag 7
    Torsdag 28. Juli 2022 En dag med regn Det har regnet store dele af natten, og der er lovet regn og torden fra ved 11 tiden og resten af dagen. Turen i dag var planlagt… Read more: Rumænien 2022 dag 7
Turbeskrivelse fra Bering Travel (Individuel tur)